05. Tilbud og kontrakt
Indhetning af tilbud og indgåelse af kontrakt med entreprenør
Udbudsprojektet sendes ud til de bydende entreprenører, der afholdes besigtigelse på adressen og gennemføres licitation.
Vi sender projektet i udbud til 2-3 bydende entreprenører, hvorefter de indkomne tilbud vurderes og den egnede entreprenør findes. Det er entreprenøren som prissætter udførelsen.
Vi har ikke ansvar for budget eller udbudsresultat. Vi er heller ikke ansvarlige for om de bydende entreprenører aflægger tilbud eller overholder tidsfristerne fastlagt i udbudsbrevet. Skal projektet sendes ud til flere entreprenører, kræver vi et gebyr pr. bydende entreprenør
Selvom entreprenørerne afgiver tilbud ud fra de samme tegninger og beskrivelser, så vil der være behov for at gennemgå og sammenligne de indkomne tilbud, for at vurdere om de indeholder uklare forbehold eller uoverensstemmelser mellem projektmaterialet og det afgivne tilbud.
Vi anbefaler at der sættes en buffer af til uforudsete udgifter i projektbudgettet. En almindelig praksis er at afsætte ca. 10% af budgettet til uforudsete udgifter for at imødegå eventuelle uventede omkostninger, ændringer i projektet eller uforudsete problemer under udførelsen.
Udsendelse af udbud
Tilbudsgennemgang og kontrakt
Vi undersøger for evt. uoverensstemmelser mellem projektmateriale og indkomne tilbud
Forhandling og justering af tilbud/udbud med udvalgt entreprenør
I mange tilfælde er der behov for forhandlinger med entreprenørerne og tilpasning af tilbuddet.
Vi hjælper med forhandlingerne i et rimeligt omfang og der forhandles som udgangspunkt kun med den vindende entreprenør. Hvis projektet skal ændres/optimeres ifm. kontrahering vil dette være en særskilt ydelse, der afregnes efter medgået tid/aftalt pris.
Vi har erfaring med en bred vifte af forskellige projekter fra renovering til nybyg
og kan varetage alle rådgiveropgaver fra idé til færdigt byggeri til både private og erhverv.
Se flere referencer her